Како побољшати памћење и функционисање мозга? - Вежбе, народни лекови, лекови

Већина људи је често незадовољна сопственим знањем и на било који начин покушава да побољша памћење и функцију мозга

Већина људи је често незадовољна сопственим знањем и на било који начин покушава да побољша памћење и функцију мозга . Међутим, само вежбе често нису довољне. Уосталом, може бити много разлога за претерано ометање и заборав: то је претеран умор, лоша исхрана, недостатак кисеоника услед седентарног начина живота, лоше навике итд.

Разлози за прекомјерно ометање и заборављивост могу бити многобројни: то је превелики умор, лоша исхрана, недостатак кисика због седентарног начина живота

Вјежба

Универзитетски професори одавно су примијетили да су студенти који воде здрав живот такође успјешни у својим студијама. Магична моћ спорта која помаже да се постигне јасноћа ума је веома научно објашњење. Према најновијим подацима, са сваким откуцајима срца 20-25% крви иде у мозак. Заједно са њом не долазе само хранљиве материје, већ и кисеоник.

Аеробне вежбе дисања имају значајан утицај на хипокампус (регија мозга одговорна за прелазак краткотрајне меморије у дугорочно памћење). Штавише, према истраживачима из Канаде, можете повећати његову величину уз помоћ спортова у било којој, укључујући у старости.

Редовита вјежба, која доприноси приливу кисеоника, може повећати производњу само посебних, специфичнихнервни систем, протеин одговоран за развој можданих ћелија и њихов опстанак.

Савет! Уобичајени вечерњи јог прије испита неће само ослободити нервну напетост пре озбиљног теста, већ ће и засићити крв, а тиме и мождане ћелије, кисеоником.

Спорт доприноси побољшању циркулације крви и, самим тим, исхрани мозга

Обука памћења

Сматра се да већина људи памти само 5% информација стечених током живота. Још 35% њих је у стању да се присети дијела уз помоћ водећих питања. Међутим, било који орган, укључујући мозак, може и треба да буде обучен.

Постоје многе методе за побољшање функције мозга и развој меморије. То може бити:

  • редовно читање;
  • меморисање песама или песама;
  • занимљив хоби;
  • решавање укрштених речи или ребусес;
  • игра шаха, итд.

Могуће је помоћи вашем мозгу да се боље концентрише уз помоћ посебних вјежби. И можете их урадити "у лету":

  • бити у транспорту или на улици, погледати особу на неколико секунди, а затим се окренути и вратити свој изглед (боја косе, очију, одјеће, итд.); могуће је размотрити и анализирати не само људе, већ и све субјекте;
  • куповину производа, покушајте да израчунате у глави барем приближну цену куповине; упоредити и запамтити цијене у различитим трговинама, то ће помоћи не само да тренира мозак, већ и да штеди;
  • стимулише га и све нове активности - то јест, чакако ујутро перете зубе не десном руком, већ левом руком, то ће већ бити неуобичајено за мозак, и стога нови догађај који захтева концентрацију пажње.
Било који орган, укључујући мозак, може и треба да се обучава

Савет! Психолози су развили прилично велики број техника које помажу побољшању памћења и пажње мозга. Међутим, особа врло брзо памти само информације које су му занимљиве. Зато изаберите све постојеће методе које вам одговарају. Истовремено редовно уносите неке иновације у комплексу обуке.

Побољшање памћења и функције мозга кроз медитацију

Већина људи не зна како да се у потпуности концентрише и одвоји од страних мисли или вањских подражаја. Научите како да концентришете своју пажњу уз помоћ једноставних вежби.

Истраживачи су открили да људи који практикују медитацију имају повећану густину сиве твари. Број неуралних веза у њима је такође значајно већи. Уз помоћ јоге, можете значајно синхронизовати рад обе хемисфере мозга.

И да би се побољшао рад мозга, није неопходно обављати сложене вежбе. Његов рад ће помоћи најједноставнијим асанама и почетним фазама медитације. Не само да ће вас научити да се фокусирате, већ и побољшати циркулацију мозга и ојачати нервни систем.

Истраживачи су открили да људи који практикују медитацију имају повећану густину сиве твари

Съобсение! Све вјежбе треба обавити у потпуној тишини. Мишићи тела треба да буду потпуно опуштени. У почетку се пажња усредсређује на сопствено тело и његове појединачне делове. Постепено прелази на амбијенталне звукове и мирисе. Присуство било каквих страних мисли током часа је непожељно.

Здрава храна

Која храна побољшава памћење и функционисање мозга? Могу се поделити у две групе: брзо и продужено излагање. На пример, чоколада која садржи магнезијум и глукозу је у стању да довољно снажно стимулише мождане ћелије. Међутим, његова ваљаност је временски ограничена. Уз редовну конзумацију ораха, могуће је значајно побољшати дугорочну меморију.
Природни стимуланси који побољшавају памћење и функцију мозга укључују:

  • биофлавоноиди (витамини Д, Е и П);
  • сви витамини Б, укључујући фолну киселину (витамински "гениј");
  • Витамини Ц.

Боље је комбиновати унос витамина са лековима који садрже омега-3 киселине.

Већина витамина Б присутних у јетри, зеленилу, јајима и млечним производима је најважнија за дугорочно функционисање мозга. Иста јаја, млечни производи, као и пасуљ и месо живине такође садрже адреналин и допамин, што доприноси не само физичкој већ и менталној активности.

Правилна и здрава исхрана ће побољшати функцију мозга

Требало биу исхрану и парадајз, соју, датуме, смокве, банане и чоколаду која садржи серотин - хормон радости. Он је тај који је одговоран не само за наш апетит, сексуалне жеље, већ и за памћење и способност учења.

Савет! 70

Не заборавите на овај веома користан производ за мозак. Недостатак омега-киселина можете надокнадити орашастим плодовима, масном рибом и бундевом.

Задржи своју тежину Нормално

Равнотежа глукозе - најважније хранљиве материје за мождане ћелије - је значајно нарушена код особа са прекомерном тежином. Са повећаним садржајем угљених хидрата и животињских масти, садржај протеина са довољно дугим именом - неуротропни фактор мозга - одговоран за здравље неурона, смањује се.

Стога, ако желите да постанете успешни, пазите на тежину. Једите више намирница које побољшавају памћење и функцију мозга од целих житарица, рибе, орашастих плодова, зеленила, свежег или пареног поврћа и воћа. А за исправан рад мозга важан је не само састав, већ и равнотежа у исхрани. Примање важних хранљивих материја у организму не би требало да се јавља с времена на време, већ систематски и редовно.

Равнотежа глукозе - најважније хранљиве материје за мождане ћелије - значајно је смањена код особа са прекомерном тежином.

| Приликом преједања, велика количина енергије се троши на прераду хране. Зато особа после оброка постаје тром и поспан. Бити фит, прије важног састанка или догађаја, ограничите се на лагана јела која садрже најмање калорија.

Предности сна

Уз недостатак сна, цијело тијело пати. Али његово одсуство на мозгу је посебно болно. На крају крајева, информације које су примљене током дана се анализирају и обрађују. Без правилног разврставања и обраде да би се видело нешто ново мозак ће једноставно бити неспособан.

Са сталним недостатком сна, учинак особе се брзо смањује. Ако се ноћна будност одвија редовно, може довести до озбиљних функционалних болести, укључујући менталне и психомоторне поремећаје.

За спавање, изаберите топлу, замрачену собу. Навика одласка у кревет у исто време има благотворан ефекат на одмор, у ком случају заспавање долази без потешкоћа. Требало би му претходити мирна, опуштајућа атмосфера. Усвајање топле, опуштајуће душе, читање добре књиге, итд. Има благотворан учинак на заспање.

Навика одласка у кревет у исто вријеме има благотворан учинак на одмор - у овом случају, заспавање се догађа без потешкоћа

Савјет! Трајање сна сваке особе је индивидуално. Штавише, вишак сна је једнако штетан као и његов недостатак. Али ако се осећате преоптерећено чак и након 7-8у пуном сату сна, покушајте да прегледате свој распоред и продужите његово трајање за најмање пола сата. Дужи сан је такође потребан у случају интензивног физичког или менталног рада.

Фолк ремедиес

Помаже побољшање памћења и функционисања мозга и народних лекова:

  • сок од боровнице;
  • мешавина свеже исцијеђених сокова од цикле и мркве;
  • корени и листови хрена;
  • кора црвеног пепела;
  • борови пупољци;
  • минт;
  • кадуља;
  • дјетелина;
  • корени каламуса;
  • корени девиасила.
Све те биљке могу ојачати крвне судове мозга и побољшати доток крви.

Популарни прехрамбени производи за мозак укључују свјеже исцијеђене сокове и укусе биљака

. Било који биљни препарати и биље који побољшавају памћење и функцију мозга такође могу бити укључени у курсеве ароматерапије. Свакако нађите времена за шетњу по цвјетним вртовима и парковима: ароме руже, ђурђевка, стабла липе, трешње птица могу имати благотворан учинак на неуронске ћелије.

Сећање на дете

Редовитим и довољним спавањем, добрим физичким напорима, правилном исхраном и одсуством стреса и сукоба у породици и школи, проблеми са памћењем здравог дјетета не би смјели бити. На крају крајева, неуропластичност - способност мозга да се прилагоди нашим потребама - је у раној доби боље развијена у дјеце него код одраслих.

Међутим, у основном школском узрасту, способност да се концентрише дуго иЛогично размишљање је још увијек слабо развијено, па је прије свега потребно обратити пажњу на њихову обуку. И то треба урадити у ненаметљивом облику игре. Да бисте подржали жељу детета да научи нове ствари, морате му показати како да користи нова знања у свакодневном животу или игри.

У раном школском узрасту, способност концентрисања пажње и логичног размишљања дуго је још увијек слабо развијена, тако да је прије свега потребно обратити пажњу на њихову обуку
. дете је могуће уз развој најмање два од три главна канала - слушни, моторички и визуелни. Лако је научити нова знања и дјецу која су у стању да визуализирају оно што су чули, да је представе на "сликама". Одлично је користити визуалне узорке за учење: играчке или цртеже.

Адвице! Прекомерна напетост мозга се доживљава од стране тела као насилна, и одмах укључује одбрамбену реакцију у виду поспаности, главобоље и сл. Дакле, број часова са дјететом треба да буде строго пропорционалан његовој доби.

Дозвола за побољшање памћења

Чак и након 30 година, брзина перцепције нових информација почиње да опада, а до 40-50 година њено памћење често постаје озбиљан проблем. Да би се што дуже задржала јасноћа ума, стручњаци савјетују не само да једете исправно, вјежбате и редовно тренирате мозак, већ и да узимате посебне формулације. Толекови који побољшавају памћење и функцију мозга укључују: \ т

  • глицин: убрзавање хемијских реакција, смањење нервне напетости;
  • Пирацетам: побољшана концентрација церебралне циркулације;
  • Аминалон: побољшање енергетских процеса у нервним ћелијама, убрзавање преноса импулса, стимулисање уноса глукозе;
  • Пенибут: побољшава сан, смањује напетост; олакшавање преношења нервних импулса у централни нервни систем;
Все дроге можно получить после консултации с доктором
  • пантогам: стимулисање метаболичких процеса у неуронима; често прописана за децу са менталном ретардацијом;
  • Фенотропил: убрзава разградњу глукозе; циркулацију крви; побољшава концентрацију пажње;
  • Витрум Мемори: Побољшање снабдевања мозга кисеоником и глукозом, побољшавајући циркулацију мозга.

Међутим, сви ови лекови могу изазвати нуспојаве и флуктуације крвног притиска. Стога, без претходне консултације са лекаром, не треба их узимати.

Съобсение! Пушење убија крвне судове који хране мозак. Штавише, у борби против овог отрова, чак и најмоћнија средства за побољшање памћења и функције мозга могу бити немоћна. Ако желите да ваш мозак ради као сат, испустите ову овисност што је брже могуће.