Нордијско ходање са штаповима - Предности и штете у спорту, рецензије

Нордијско ходање са штаповима је добро кардио оптерећење

Данас многи људи траже средства која не лече, а која могу позитивно утицати на њихово опште физичко стање, ојачати тело и помоћи у овом нордијском ходању са штаповима, чије су користи неоспорне.

Нордијско ходање било је изум финских скијаша који су покушали да остану у правилном физичком стању у периоду између такмичења

Кратак излет у историју

Нордијско ходање са штаповима датира из 40-их. Двадесети век је тада већ знао о предностима таквог физичког васпитања. Она је постала изум финских скијаша који су покушали да остану у добром физичком стању у периоду између такмичења. Спортисти су имали идеју о редовном тренингу: ходање по асфалту, али коришћењем скијашких штапова, који подсећају на класично шетање у скијању.

Нордијско нордијско ходање је такође познато по именима:

  • север;
  • Нордијска;
  • Фински.

Нордијско ходање је скуп узастопних покрета ногу, бутина, руку и тела, праћених употребом посебно дизајнираних штапића.

Нордијско ходање је комплекс узастопних покрета ногу, бутина, руку и тела, уз употребу специјално дизајнираних штапића

Освајајући Скандинавију, нордијско ходање данас поузданоТакође добија на популарности у земљама централне и источне Европе као комплекс физичких вежби за здравље и рехабилитацију које имају лековити ефекат на различите органе и системе тела.

Савет! Пре него што почнете нордијско ходање са штаповима, треба да се упознате са његовом сврхом, могућим утицајем на тело, индикацијама и контраиндикацијама. Ако имате контроверзна питања, консултујте се са лекаром.

коме је нордијско ходање корисно: индикације за разреде

Говорећи о ефекту нордијског ходања, природно се поставља питање о омјеру користи и штете коју нордијско ходање са штаповима може имати на стање људског тијела у цјелини и његових органа.

Нордијско ходање са штаповима има позитиван утицај на мишићно-коштани систем

Према препорукама специјалиста, следеће особе имају индикације за нордијско ходање:

  • дијабетичари;
  • са кардиопатологијом (укључујући оне који су имали срчани удар);
  • ризик од кардиоваскуларних болести (укључујући и старије особе);
  • са ортопедским проблемима;
  • особе са инвалидитетом, особе са проблемима кретања које се рехабилитују (укључујући и оне који су претрпјели мождани удар);
  • са неравнотежама;
  • имају прекомерну тежину;
  • су трудне.

Савет! Пацијенти који пате од остеопорозе, као и они који су у опасностиПрепоручује се учесталим преломима да се посебна пажња посвети могућности коришћења нордијског ходања палицама као комплекса рехабилитационих и терапеутских вежби.

Терапијски ефекат

Нордијско нордијско ходање има позитиван ефекат на локомоторни систем. Током окупације овог спорта активира се око 90% укупног броја мишићних група.

В дејствиата на този спортът се активира приблизително 90% от обсо множество

Нордијско ходање допринесе:

  • корекција и корекција положаја;
  • редукција и елиминација бола у различитим деловима кичме;
  • повећава густину костију;
  • ојача мишиће леђа, трбуха, задњице, бедара;
  • тренира ноге, смањујући оптерећење зглобова кољена.

Нордијско ходање има позитиван ефекат на кардиоваскуларни систем. Захваљујући овој врсти физичке активности долази до повећања срчаног ритма, побољшава се рад срца и крвних судова, колестерол се разграђује, повећава се доток крви у мозак.

За респираторни систем, нордијско ходање је ефикасан начин да се повећа количина кисеоника које тело троши, да се повећа капацитет плућа, посебно за људе који су апсолутно контраиндицирани за трчање из здравствених разлога.

Будући да нордијско ходање гори 46% више калорија од других спортова.ходањем, долази до повећања потрошње енергије у телу и убрзања метаболичког процеса. Због тога је ова врста физичке активности популарна међу људима који се боре са прекомерном тежином, јер доприноси губитку тежине.

Нордијско ходање има позитиван ефекат на кардиоваскуларни систем

Савет! Нордијско ходање је један од најбољих природних антидепресива. Благотворно делује на нервни систем. Замена лекова за физички напор је кључ за смирење, превазилажење стреса, побољшање расположења.

Нордијско ходање - физичко васпитање за старије особе

Одвојено, потребно је размотрити одређивање нивоа користи које нордијско нордијско ходање може имати на цјелокупно здравље старијих особа.

Јасне предности ове врсте активности су:

  • низак ниво физичке активности;
  • недостатак чврстих вјежби.

Насупрот чињеници да у процесу старења људског тела долази до смањења координације покрета, у нордијском ходању, покрети су природни. Није вам потребан посебан ниво физичке спремности да бисте се придружили класама нордијског ходања. Интензитет оптерећења се може подешавати у зависности од индивидуалних карактеристика организма, његове издржљивости, општег стања, итд.

Интензивност оптерећења се може подешавати у зависности од индивидуалних карактеристика организма,његова издржљивост, опште стање, итд.

Савет! Ако је старија особа која је одлучила да иде у нордијско ходање у било којој ризичној групи, прије свега му је потребан савјет лијечника да идентификује одсуство контраиндикација за овај спорт.

О неким ризицима и контраиндикацијама

Упркос својим предностима, способност да има позитиван терапеутски ефекат на тело, нордијско ходање са штаповима може имати строге контраиндикације за одређене категорије људи, наиме:

  • у недавној прошлости подвргнут абдоминалној операцији;
  • болује од хипертензије или аритмије, срчане, коронарне инсуфицијенције, анемије;
  • који су претрпели вирусну, инфективну болест, праћену грозницом.

Лекари препоручују да се особе са озбиљним недавним повредама руку, зглобова рамена, кичме и ногу праћених акутним синдромом бола суздрже од нордијског ходања. Не прибјегавајте физичкој активности иу периоду упалних процеса мишићноскелетног система.

Упркос својим предностима, способност да има позитиван терапеутски ефекат на тело, нордијско ходање са штаповима може имати строге контраиндикације за одређене категорије људи

Савет! Након дугих пауза у нордијском ходању, пре повратка на тренинг, требало би да се подвргнете одговарајућем лекарском прегледу да бисте видели да лида ли су у том периоду постојале контраиндикације за физичку активност.

Тајне мајсторства

Пре почетка шетње треба да се загрејете помоћу штапића. Алтернативно, то могу бити уобичајене вежбе са нагињањем, торзо, итд.

Савет! Да бисте избегли повреде, не покрећите часове без провере причвршћења на штаповима. Само ако будете сигурни у снагу и поузданост алата, можете наставити са обуком.

Током скандинавског ходања, требало би да надгледате свој положај. Торзо би требао бити у том положају: равно назад, тијело лагано савијено према напријед, савијене ноге. Приликом ходања, кичму треба извући што је могуће више како би била равна.

Кораци се изводе котрљањем од пете до пете. Цела нога је потпуно укључена - од стопала до кука. Као и скијање, када корачате на леву ногу, десна рука са штапом излази напријед.

Тело би требало да буде у овом положају: право назад, тело благо савијено напред, ноге савијене

Елемент неопходан за рад у нордијском ходању је јединствен темпо без убрзања. У том случају, дио тјелесне тежине треба пренијети на руке с палицама, тако да кољена не преоптерећују, а кичма се такођер истоварује.

Дисање би требало бити кроз нос (удисати) и уста (издисати).

Завршетак обуке је рационаланобавља мали скуп вежби за истезање свих мишићних група, као и обнављање дисања.

Да би се постигла терапијска корист од нордијског ходања, часови треба да трају око 30 минута најмање два или три пута недељно.

Адвице! Лекари-рехабилитатори препоручују пробу основне позиције скандинавског ходања испред огледала. Требало би бити у облику три линије паралелне једна другој: једна нога и два штапа: један у руци, а други у руци повучен.

Грешке у нордијском ходу: разматрамо и избегавамо

Грешке у нордијском ходању су основни узрок трауматског ефекта овог спорта. Постоје такве типичне грешке - одступања од правила:

  • корак предуго - повећава оптерећење мишића тибије;
  • квар на руци - постављен преблизу тела, или непокретан, или није савијен на лактовима;
  • неисправно постављање стопала - нога се не одваја од површине;
  • погрешне, неудобне ципеле.
Корак предуг - повећава оптерећење мишића тибије

Савет! Приликом избора обуће и одеће за нордијско ходање, треба да се руководите кључним принципом - максималном удобношћу.

Треба избегавати употребу неиспитане одеће и обуће. Треба да се обучете у неколико слојева тако да ваздух између ткива ствара жељену микроклиму за тело.

Изаберитештапови за ходање: шта је важно запамтити?

Приликом одабира палица морате обратити пажњу на њихову дужину. Оптимална дужина се израчунава помоћу посебне формуле за групе:

  • „спорт“ - група професионално обучених људи (раст помножен са 0,7);
  • "фитнес" - просјечна група између професионалаца и непрофесионалаца (раст помножен са 0,68);
  • „здравље“ је група необучених људи који користе нордијско ходање као начин рехабилитације (раст се множи са 0,66).

Ове формуле се морају поштовати, јер погрешно изабрана дужина штапова за ходање може проузроковати преоптерећење мишића леђа, глежњева и колена, који су штетни за опште физичко стање.

При избору штапића, морате обратити пажњу на њихову дужину

Савет!Особе са слабим или болним ногама би требало да изаберу дужи штап, који ће омогућити да се главно оптерећење пребаци на руке и рамена. Штапић је краће оптималан за особе са цервикалном остеохондрозом, прекомерном тежином, као и оне којима је потребан опоравак од повреда.

О ефикасности скандинавског ходања из прве руке

Користи и љековита својства нордијског ходања палицама могу се процјењивати по броју позитивних рецензија које се могу наћи на бројним форумима, на страницама љубитеља "новог типа фитнеса".

Лариса, 70 лет: "В техники нордијного ходанного нисе не ничего комплицирано, луди всех года и они, които ненавикнути на озбиљне физичке напоре или их лекари не препоручују из здравствених разлога. Овде је задовољство испреплетено са великом користи - обучавањем кардиоваскуларног система, побољшањем мишићног система, а тиме и свих унутрашњих органа. "

Анна, 60 лет: “А с дијабетическом с искуством. Док сам почео да ходам штаповима, приметио сам да је шећер пао. Сада идем са још више задовољства, расположење је предивно! Мој сан је да живим без таблета! Заиста, захваљујући ходању, почео сам да пијем мање лекова. "

Елена, 53 лет: “Тегло неприметно приблизило 99 кг. Сви покушаји да се пониште са дијетом и вежбањем нису били успешни. Заједно са својим супругом, пре два месеца, почели су да се баве нордијским ходањем. Током месеца ходања пао сам 5 кг. ”

Пре него што почнете да ходате, треба да се загрејете да бисте опустили мишиће

Галина, 41: “Моје ноге су почеле да боли , онда се осећају хладно, шкрипање, бол, бол, онда у стопалима, затим у коленима, онда мишићи повлаче. Нашао сам веома чудно нордијско ходање. Осећам се сјајно, ноге трче, и опћенито се живот побољшао, мислим на тијело. ”

Анна, 34 лет: “Етот спорт не е само за тело, но и за душа, ми смо ангажирани в целата породица. Ходање је веома корисно за све групе мишића, али ходање је управо прави пут. Да бисте почели, потребно вам је загревање, као у сваком спорту, да загрејете своје мишиће и да не буде болно болно. И онда посматрајте тактику: лева рука је десна нога и обрнуто. ”

Татиана, 30 лет: “В начале, необическиј спорт ме удовольствовал, но било вибрали”. Већ два мјесеца сам ангажиран, за то вријеме сам изгубио 5 кг без дијете и теретану. Веома задовољан резултатом. Ја ћу наставити.

Одржавање здравог ума у ​​здравом телу је посао сваког од нас. Познавање теоријских аспеката нордијског ходања палицама и његовог практичног позитивног ефекта ће бити водич и подстицај за нас у овој важној ствари.