Постава и распоред спавања током трудноће

Спавање је саставни део живота, чији квалитет утиче на добробит појединца и људско здравље уопште. Током трудноће могу настати потешкоће у организовању спавања - у раним фазама, хормоналне промене у телу постају узрок, ау касном периоду гестације - физичка нелагодност при избору држања због повећаног стомака.

Позирање за спавање током трудноће

Здраво спавање током трудноће је посебно важно - у овом тренутку у тијелу жене постоје велике промјене које могу довести до погоршања имуног система, што доводи до болести различитих врста.Пун ноћни и дневни одмор помаже да се поврати снага за безбедан развој трудноће.

Приликом одабира држања тијела за спавање, трудница треба узети у обзир не само могућност удобног положаја за себе, већ и разину сигурности за своје нерођено дијете. За то, трудна мајка треба да зна о сигурним и забрањеним позама.

Термин И

У почетној фази трудноће, жена не може размишљати о правилном држању за спавање - фетус је још увијек премален за вјеројатност оштећења или угњетавања од погрешне позиције мајке.

Ако је жена прије почетка трудноће имала навику да спава на стомаку, онда се исплати почети да је се ријеши што је прије могуће.Уосталом, касније, трудница може несвјесно преврнути свој желудац, узрокујући тиме штету за здравље дјетета.

Али у неким случајевима већ уПрво тромесечје трудноће доживљава нелагодност и нелагодност због спавања на стомаку - то је због повећане осетљивости млечних жлезда током овог периода.

У одсуству нелагодности за труднице, није забрањено спавање на абдомену током првих 12 недеља трудноће

ИИ триместар

После 12 недеља трудноће, абдомен почиње расти и спавати на стомаку од сада је забрањен женама.У супротном, прекида се снабдијевање и исхрана дјетета.

До 24 недеље, будућа мама може још да спава на леђима. Али правилан положај тела из другог тромесечја је лева страна. Са овим положајем, циркулација крви и рад срца нису поремећени, нема компресије јетре. Сви ови фактори осигуравају опскрбу фетуса есенцијалним храњивим тварима и не ометају нормалан развој трудноће.

И такође не постоје забране за кратак сан на десној страни, посебно код трансверзалног предака фетуса, када је глава детета на десној страни.

Ако је презентација фетуса карлица, препоручује се да се трудна жена преврне са једне стране тела на другу до 5 пута по ноћи.

До средине другог тромесечја трудница може спавати на леђима без оштећења здравља и стања детета

ИИИ триместар

Овај период трудноће за трудницу је најтежи - велики стомак и ограничен избор положаја за дневни и ноћни одмор често су узроци лошег сна, и као резултат тога,умор и раздражљивост. У трећем тромесечју трудница не може спавати на стомаку (чак и физички већ немогуће), као и на леђима - што прети да стисне доњу шупљу вену, која преноси венску крв кроз тело до срца. Ако је циркулацијска функција оштећена код детета у материци, може се развити хипоксија, што се објашњава слабом снабдевањем плаценте крвљу. Као и стискање вене цаве као резултат спавања на леђима често изазива појаву проширених вена, хемороида, болова у леђима и пада крвног притиска код труднице.

У касним периодима чекања на бебу, непожељан је продужени сан на десној страни - то може довести до стагнације десног бубрега (а затим и пијелонефритиса), узрокованог притиском растућег фетуса на унутрашње органе.

Пошто је неприкладно спавати само на левој страни тела током половине другог и целог трећег триместра, могуће је кратко време прећи на супротну страну.

У касној трудноћи, избор исправних положаја за спавање је ограничен на леву страну тела

Прилагодбе за удобан сан

За удобно спавање, труднице често користе јастуке - редовне, софе, посебне.

Када спава на левој страни, јастук који се налази испод савијене десне ноге помоћи ће да се уклони део терета из карличног подручја и спречи појављивање отицања ногу. У исто време лева нога треба да се исправи.

Заелиминишући појаву бола у леђима од спавања на вашој страни, можете лагано да се наслоните на леђа, ставите мали јастук испод њега или ћебе покривено ваљком.

Удобни јастук може бити јастук који се налази између кољена савијених у стопалу док лежи на једној страни тела. Такође није забрањено стављати јастук испод стомака.

У каснијим фазама трудноће, жене често пате од жгаравице или кратког даха - одрасла беба истискује унутрашње органе, што изазива нелагодност. У овом случају, треба да заузмете полу-склон положај - можете ставити неколико јастука испод леђа и главе.

Употреба ваљка или малог јастука, који се налази испод ногу, помаже да се ослободе напетости, грчева и отицања доњих екстремитета, што повољно утиче на сан.

Али посебно место у организацији удобног спавања заузимају специјални јастуци за труднице.Разликују се по форми, представљеној у облику слова: Г, У, В, Л, И, Ц. Димензије ових јастука су различите - свака жена може изабрати овај неопходни предмет за спавање по вашем укусу и према димензијама кревета. . Али они имају једну функцију - да обезбеде удобан смештај трудној жени за време одмора. Ови јастуци подупиру желудац (понекад и главу), неки од њих онемогућавају неконтролирано котрљање на леђима, погодно је нагнути ногу на њима. Истовремено, специјални јастуци за будуће мајке могу се користити у постпарталном периоду - када се храни дете и као подршказа леђа детета док седите.

Фото галерија: типес оф пилловс фор прегнант вомен

Јастук у хендикепу слова Г је велик и вишенамјенски
Јастук у облику слова У подржава трбух и главу трудне жене, а такође јој не дозвољава да се преврне на леђа
Јастук - бумеранг или В-облик је компактан и омогућава вам удобно држање за спавање
Јастук у облику Л је затворен са кратком страном испод главе, а дугачак - испод леђа, штитећи га од несвесних преврата на њему, и такође омогућава да се баца натраг ногу
.
Јастук у облику слова И је компактан и дизајниран за увртање у жељени облик
Јастук у облику слова Ц је универзалан и погодан за употребу током трудноће, као и приликом храњења бебе.

И специјални јастуци могу бити испуњени разним материјалима:

  1. Синтепон. Није погодан за употребу код алергија и астматичара, јер садржи штетне нечистоће у облику љепила. Јастуци испуњени полиестерима нису дуготрајни - брзо губе облик, улазе у грудице. Објекти са овим пунилом могу нашкодити здрављу труднице.
  2. Холофибер. Меки, хипоалергени, еколошки материјал који не упија мирисе и зној. Јастуци са таквим пунилом брзо обнављају свој облик након прања (ручни и машински)и црумплинг.
  3. Стиропор. Пунило је у облику гранула, слично пјенастим куглицама. Тврди, издржљиви, еколошки материјал. Јастук са полистиренском пеном не може се прати у машини.
  4. Умјетни пад. Синтетички, хипоалергени, лагани материјал. Брзо се суши након прања и лако враћа претходни облик.

На модерном тржишту постоји велики избор јастука за труднице, захваљујући чему свака трудна жена може пронаћи своју идеалну верзију.

По мом мишљењу, већина трудница доживљава нелагоду при избору удобног положаја током ноћног одмора. Нисам био изузетак - са брзим растом абдомена од средине другог тромесечја, било је поремећаја спавања повезаних са проблемом заузимања удобног положаја. Нисам набавио посебан јастук, али сам користио много уобичајених јастучића и ваљака различитих облика и величина. Чини ми се да се временом свака девојка на позицији навикне на своју нову фигуру и пронађе оптималне положаје и уређаје за организовање сна - ово је само привремена и неугодна ситуација.

Организација ноћног одмора током трудноће

Често, будуће маме пате од поремећаја спавања или несанице. Њихов изглед може бити узрокован хормоналним промјенама, жгаравицом, учесталим мокрењем за мокрење, сврабом коже због истезања, покретима дјетета, неспособношћу да се усвоји жељени положај током спавања, као и нервозним пренапрезањем, анксиозношћу, стресом и другима.Са овим проблемиматреба се борити за нормализацију ноћног одмора - спавање труднице треба да траје најмање 8 сати Да би се ослободили несанице, помажу следеће акције:
  • одржавање умерене физичке активности током дана;
  • искључивање стреса и конфликтних ситуација;
  • привремено одрицање од дневног одмора;
  • ограничавање уноса течности пре спавања;
  • преференција за лагану вечеру;
  • узимање опуштајуће купке или масажа леђа и стопала прије ноћног одмора;
  • употреба седатива: глицина, валеријана или матерничне гушке (након консултације са лекаром).

Дакле, у борби против несанице, постоји много начина.

За здрав и здрав сан, као и за превенцију несанице, стручњаци препоручују:

    \ т
  1. Редовно проветравајте собу и прошетајте прије спавања.
  2. Изаберите одјећу која је удобна за спавање.
  3. Седите на удобне јастуке и душек.
  4. Тешко је направити лагане грицкалице ако је потребно - заспати са глади.

Ако се поштују ова основна правила ноћног одмора, смањују се ризици од несанице и других поремећаја спавања.

Након здравог сна, трудница би се требала одмарати и бити добро расположена.

Видео: спавање током трудноће

Избор исправних и удобних позиција, употреба уређаја у облику разних јастука, као и компетентна организација сна доприноседобар ноћни одмор током трудноће. А трудна мајка треба и дневног сна - током овог периода жена треба да се одмори што је више могуће и да добије снагу пре рођења бебе.