Спортске активности након царског реза

Свака жена жели да обнови бивши облик тијела што је прије могуће након рођења дјетета. Али порођај се не јавља увијек природно - из медицинских разлога, као иу хитним ситуацијама, изводи се царски рез, након чега су потребне одређене методе за корекцију слике.

Царски рез

Царски рез је операција операцијом, током које се дијете уклања кроз инцизију предњег трбушног зида и материце мајке.

Хируршки рад може бити планиран или хитан. Индикације за изборни царски рез су:

  • плацента превиа;
  • присуство несолвентних ожиљака на материци (због претходних операција, укључујући царски рез);
  • погрешан положај фетуса - карлични или трансверзални;
  • присуство одређених болести мајке - на пример, повезано са активностима срца;
  • инфекције и упални процеси у здјеличним органима;
  • велики плодови (више од 5 кг) или вишеструке трудноће (у ретким случајевима дозвољени су природни породи);
  • одложена трудноћа - више од 42 недеље.

Хитни царски рез се изводи са превременим одвајањем постељице, која је започела или угрожава руптуру материце, слабу радну активност, феталну хипоксију и друге компликације које се јављају током природног порођаја.

Царски рез је компликована хируршка процедура која може имати негативан резултатимпликације за здравље мајке и дјетета. Стога се вештачка достава врши само у неопходним ситуацијама, према медицинским показатељима, а не на захтев пацијента.

Облик након царског реза се мења на исти начин као и након вагиналног порођаја - желудац се повлачи, кожа на њој постаје млохава и често се формирају стријеле, велика је вероватноћа набора и наслага масти са стране, абдомена, кукова, задњице и руку. узрокује прекомјерну тежину у постпорођајном периоду.

Али за време хируршких порођаја, жена ушива на материци и абдоминалном зиду, а за његу је неопходан изузетно пажљив однос према њеном телу због њиховог брзог зарастања. Дакле, физичка оптерећења која доприносе обнови фигуре, млада мама не може почети одмах након рођења.

Царски рез се изводи у случајевима када вагинални порођај није могућ из неког разлога

Почетак и интензитет физичке активности након вештачког рођења

Након отпуста из породилишта, не само да треба водити “лажи” животни стил, већ је истовремено потребно избјегавати прекомјерне физичке напоре, јер је у првој фази главни циљ жене након царског реза очување интегритета шавова.

У овом тренутку, биће довољно да се самостално обављају једноставни кућни послови и брига о новорођенчету, као и планинарење, те акције помажу у побољшању циркулације крви и метаболизма, тонирају мишиће различитихгрупе тела. Могуће је извршити вежбе дисања са учешћем абдоминалних мишића, не груди, и Кегелове вежбе које тренирају мишиће перинеума, карлице и задњице.

Препоручује се да се започну једноставне вежбе у одсуству контраиндикација не раније од 1,5-2 месеца након порода, постепено повећавајући интензитет тренинга.Оптерећење на пресу у овом тренутку не би требало да буде велико, јер шавови још нису доследни и постоји ризик од њихове дивергенције. У овом постпарталном стадијуму треба спровести једноставну гимнастику у циљу јачања мишића леђа, бокова, задњице, као и промовисања губитка тежине - за то можете савијати и ротирати тело, чучњеве, мушице ногу итд.

Озбиљније спортске активности могу се започети најраније 6 мјесеци након рођења дјетета - у року од шест мјесеци, убоди у већини случајева. Али пошто је сваки организам потпуно индивидуалан, трајање постоперативног опоравка може бити другачије - у неким случајевима то траје годину дана. Стога је прије почетка сложених физичких вјежби потребан лијечнички преглед и конзултација са лијечником.

У првим фазама физичког тренинга није препоручљиво да се настави више од 15-20 минута дневно - спортска активност не би требала претеривати.

С добрим здрављем и без контраиндикација, можете направити лагано загревање 6 недеља после царског реза

Вежбе после царског реза и дозвољених типовафизичка активност

Уобичајене вежбе које позитивно утичу на обликовање тела су:
  1. Планцк.Да бисте извршили ову вежбу, треба да заузмете хоризонтални положај са стомаком надоле - наслоњен на прсте стопала и на рукама савијеним у лактовима, морате фиксирати тело тела паралелно са подом, без савијања и савијања свих мишића тела. У том случају лактови морају бити постављени строго испод рамена. У првим фазама у овој позицији довољно је издржати 15 секунди, али постепено вријеме вјежбања треба повећати на неколико минута. Правилна примена "шипке" обезбеђује коришћење максималног броја мишића - преса, леђа, кукова, задњице, руку. А то значи - доприноси губљењу тежине у кратком времену.
  2. Вакуум.Вежба се изводи док лежи на леђима и састоји се од максималног увлачења у стомак током удисања и издисања. Није високо ефикасан без додатних оптерећења, али има позитиван ефекат на циркулацију крви, промовише губитак тежине на странама и абдомену, а такође доводи до тонуса абдоминалних трбушних мишића.
  3. Бицикл. Ова популарна вежба, позната свима из детињства, помаже да се успешно боримо против гојазности тако што обучавамо мишиће задњице, унутрашњих и спољашњих бутина, горњих и доњих абдоминала, и користимо се за уклањање целулита. Изводи се лежећи на леђима - ноге савијене на коленима и симулиране вожње бициклом.
  4. Хооп. Употреба обруча доприноси побољшању тонуса читавог организма, побољшавајући перформансеинтестинални, циркулаторни, јачају абдоминалне мишиће. Међутим, неопходно је користити опрез након царског реза - потребно је сачекати комплетну обнову и прихватање правилног положаја унутрашњих органа.

Главна препорука стручњака за обављање физичких вјежби је поштивање временских ограничења и умјерене активности - након хируршког рада не треба претјеривати са вјежбањем.

Фото галерија: вежбе после хируршког порођаја

Вјежба на дасци укључује готово све мишиће тијела
Правилним извођењем вежбања "вакумом абдомена", стомак се затеже и струк се смањи, побољшавају процеси варења и побољшава рад унутрашњих органа абдомена
Приликом извођења вежбе „бицикл“, раде мишићи бедара, леђа и преса
Обруч је ефикасан симулатор за проналажење витке фигуре код куће

Водени аеробик

Препоручује се да се спроведе акваеробика и током нормалне трудноће иу постпорођајном периоду. Након царског реза пливање је могуће већ након 6 недеља.Водене вјежбе имају благотворан учинак не само на опће физичко и психичко стање жене, већ и помажу при повратку на претходне облике тијела.Приликом обиласка часова водене аеробике, сви мишићи тела су обучени и, захваљујући води, напетостпрактично се не осећа, а ефекат се постиже за кратко време. И оптерећење на кичми је такође уклоњено, што олакшава стање младе маме.

Вода аеробик вежбе доприносе побољшању физичког и емоционалног стања жена

Фитнесс

Фитнес после вештачког рада треба започети најраније шест месеци након операције.

Идеална опција у постпорођајном периоду је једна од области фитнеса - Пилатес. Овај спорт побољшава флексибилност и пластичност, затеже трбух, исправља положај и јача мишиће тела. У овој вежби немојте да обезбедите изненадне покрете са честим понављањима, а такође не примењујте утеге (утези, тегови за вежбање итд.).

Настава пилатеса укључује многе вјежбе које разрађују различите типове мишића.Важан услов за постизање максималног ефекта губитка тежине и пријањања фигуре је правилан и редован тренинг, који се може одржати код куће или у фитнесс центру.

Пилатес възпроизводениа вклучват всички группи миши

Руннинг

Давање младе мајке је дозвољено након потпуног зарастања шавова - отприлике 6 мјесеци након рођења дјетета. Али пошто је трчање озбиљан стрес на телу, овај метод корекције тела треба одложити за касније.

Јоггинг треба обавити са добрим здрављем, бирајући кратке удаљености у првим фазама тренинга.Цовријеме и удаљеност могу бити повећани.

За губитак тежине, наизменично брзо и споро трчање ће бити ефективно. Али не треба заборавити на потребу контроле пулса и дисања - са погоршањем здравља, препоручљиво је одбити трчање.

После царског реза, трчање није препоручљиво за шест месеци

Бодифлек

Бодифлек - скуп вјежби које комбинирају правилно дисање и посебне позе и регале усмјерене на истезање мишића.Ова врста физичке активности је ефикасан метод обнављања фигуре након порођаја - волумен тијела се смањује, стомак се стеже, појављује се пластичност.

После операције, тело се може започети након 8-10 недеља. Да бисте то урадили, морате да платите мало времена - довољно је 15 минута дневно, а вежбе не захтевају никакву посебну физичку обуку и обављају се код куће. Резултат редовног тренинга постаје видљив у кратком времену.

Бодифлек вам помаже да изгубите тежину за кратко време

Гимнастика

Постоји неколико врста гимнастике које се користе током опоравка након порода - респираторне, терапеутске, водене, спортске. Сви они имају позитиван ефекат на јачање тела, побољшање активности унутрашњих органа и система, као и допринос ослобађању масног ткива и корекцији фигуре.

Извршавање светлосних вежбигимнастика је прихватљива 2-3 мјесеца након хируршке испоруке, али оптерећење на трбушне мишиће треба искључити.Први часови не треба да трају дуже од 15 минута, додатна опрема за обуку није потребна.

Уз помоћ гимнастике могуће је ојачати све мишиће, укључујући и трбух (неко вријеме након потпуног изљечења шава).

Гимнастика по възстановително рождение участва все мишки

Обучение в гимнастическој фитнес

Пре одласка у теретану, жена треба да се увери да је шав потпуно зацијељен - за то треба проћи ултразвучни преглед и посетити гинеколошку канцеларију.Занимања обично почињу 6 - 8 мјесеци након порода, а понекад чак и 12.

Почетак тренинга у теретани треба да буде са кардио оптерећењем, које траје не више од 5 минута - са сваким наредним тренингом треба постепено да се повећава, достижући максимално време од 40 минута.

Занимања на покретној траци су пожељна да се испрва искључе, посебно када дојите дијете - потресање грудног коша може негативно утјецати на дојење.Најпогоднија опција за кардиоваскуларне вежбе су вежбе на симулатору степера - чак и са брзим темпом вежби, покрети су глађи него када трчите.

Енергетска оптерећења која се користе за губитак тежине након порода укључују:

  • вертикални потисак, са којимРазвијени су мишићи леђа - седите на клупу и морате да привучете врат до груди, а затим поново исправите руке;
  • ножни притисак, захваљујући којем се раде бицепси и трицепси бутина и глутеални мишићи - вежба се одвија на специјалном симулатору који користи тежину;
  • клупа за бућицу, којом се тренирају грудни мишићи - док лежи на нагнутој клупи, потребно је подићи и спустити руке са теговима за вежбу до груди;
  • савијање ногу у ногама, које тренира абдоминалне мишиће - виси на пречки мора наизмјенично савијати кољена и привлачити их у груди, притишћући штампу што је више могуће.

Фото галерија: Вежбе у теретани

Приликом вршења вертикалног потиска у почетним фазама, треба користити минималну тежину
.
Током извођења ногу, колена треба да буду паралелна један према другом
.
\ т
Приликом извођења клупа на бучицама на склоној клупи, руке треба да буду усмерене од вас
Приликом савијања ногу у рукама на пречки, морате покушати да се не љуљате и да не користите мишиће ногу
.
​​

Ако се на подручју шава појави бол, класе треба одмах зауставити.

Контраиндикације

Ако се појаве компликације у постпарталном периоду, спортове треба искључити. Контраиндикације су:

  • \ тприсуство породних повреда;
  • патолошко стање шавова, укључујући и њихову дивергенцију;
  • ендометритис;
  • упални процеси у телу са грозницом;
  • погоршање хроничних болести;
  • болести срца и крвних судова;
  • некарактеристичан исцједак из гениталија;
  • главобоље и вртоглавице;
  • проблеми са лактацијом.

Пре него што се упусти у физичку активност, жена треба да се подвргне неопходним лекарским прегледима и излечи постојеће болести.

Корисни савети

Након царског реза, жена може бити везана једноставним ткивом (на примјер, пеленом) након дана - то ће допринијети чињеници да лабава и растегнута кожа неће падати под властитом тежином. Неколико дана касније, у одсуству контраиндикација, пацијенту је дозвољено да носи завој, који не само да помаже да се ослободи кичма, побољша циркулацију крви и држи унутрашње органе у исправном положају, већ и ефективно утиче на бројку - употребом завојних уређаја смањује се величина желуца и бокова.

У прва два до три месеца, треба да будете посебно опрезни у вези са својим здрављем и покушајте да избегнете прекомерне физичке напоре.У овом тренутку, добра исхрана може имати позитиван ефекат на опоравак фигурице - неопходно је искључити масну, слатку, слану, зачињену храну из исхране, а потребно је и смањити потрошњу печених производа и слаткиша.газирана пића. Неопходно је јести свеже воће, поврће, ораси, као и млечне производе и посуђе, на пари или у рерни. То ће имати благотворан учинак не само на корекцију облика, већ и на лактацију - уз правилну исхрану, дијете прима корисне супстанце из мајчиног млијека и смањује ризик од болова и грчева у абдомену код бебе.

Дојење има ефективан ефекат на запремину тела - током дојења, материца се повећава након што се трудноћа брже скрати, тако да увећани стомак временом нестаје.

Немојте одустати од ходања - ходање са равним положајем доприноси затезању абдомена и губљењу тежине због сагоревања калорија.

Прије почетка спортских активности, млада мајка се мора безувјетно посавјетовати с лијечником - могуће је тренирати само уз одобрење специјалисте.

За вежбање, препоручује се да изаберете удобну одећу и обућу, необавезујуће покрете.

У почетним фазама, часови се требају изводити са најнижим оптерећењима и за кратко вријеме. У исто вријеме, потребно је помно пратити промјене у вашем благостању.Постепено се може повећати трајање и интензитет тренинга.

Приликом започињања физичке обуке, препоручљиво је да потражите помоћ од тренера који ће вам помоћи да креирате индивидуални програм.

Ја, као и многе друге жене, морао самда се подвргне хитном царском резу. За вријеме трудноће сам добила 20 кг, а то није прошло без трага - након рођења дјетета постојао је велики трбух, а такођер повећан у куковима и рукама. Чак иу болници, доктор ми је забранио да вежбам шест месеци. И моје дугогодишње шетње с дјететом, обављање кућних послова, брига о беби и наношење завоја постали су ми начин да се ријешим вишка килограма. Пошто се дијете хранило боцом, имао сам прилику користити дијете за мршављење. Али, по мом мишљењу, без обзира на начин на који се беба храни, свака жена у постпорођајном периоду не би требала гладовати, јер новорођенче захтијева велику пажњу и физичку снагу од мајке, а без добре исхране за квалитетну његу бебе није могуће. Почео сам да радим једноставне вежбе код куће 9 месеци након порода - рани покушаји бављења спортом донели су нелагоду. Свака млада мајка треба да слуша сопствена осећања и препоруке лекара - у овом случају, спорт не штети здрављу.

Рецензије

Појас - миостимулатор је почео да се ставља након 2 месеца, чим је шав зацијелио, али мало, могу да поднесем терет и изаберем програм. У теретани, на степ аеробик није отишао, и трчао након 6 мјесеци. Одмах је било јако тешко, још увијек не чујем абдоминалне мишиће (дијете сада има 1,4). Ово сам ја након другог рођења, планираноцарски рез И након прве (2 дана звали, а затим ЦОП), ја само годину дана касније отишао ... А онда, мало по мало, почео сам додавати терет.

Немам стомак, тренирао сам 3 месеца након операције. Отишла сам довољно брзо, али било ми је лакше, бавила сам се спортом пре трудноће, моја штампа је била гвожђе, па сам се опоравила. Само имајте на уму да превише активне вјежбе имају лош учинак на ГВ ако се храните. Зато почните тихо.

Након прве сесије, ЦС је почео практицирати јогу након 5 мјесеци, након другог - послије 2. Главна ствар је да тренер има компетентно и поступно повећање оптерећења.

Као што ми је доктор рекао на отпусту: "Не можете да чучнете са бару од 50 фунти, а можете и треба да се бавите спортом". Наравно, под условом да је све у реду.

Једноставно сам пливао: ту и тамо колико сила је довољно. С обзиром на одређене околности, вежбе су биле неправилне, али ефекат је ипак био, тело је добро затегнуто, рељеф се појавио на ногама, а стомак се смањио.

Видео: Вежбе за мршављење после царског реза

Упркос жељи да се пренатални облик тела врати у кратком времену, жена треба да буде рационална и компетентна у избору начина да смрша. Ефикасан метод мршављења је спорт, али сувише интензивна и дуготрајна настава у почетку може негативно утицати на здравље младе мајке, а да јој не дозволи да постигне жељени резултат.