Вежбе за штампу после царског реза

Током трудноће, женско тело постаје заобљено: кукови се шире, груди се пуне, руке и рамена постају све више нагнути. Али највише од свега, абдомен и струк су модификовани. Одмах након порода, млада мајка настоји да се што пре ослободи тих додатних килограма и набора на стомаку. Али шта је са оним мајкама чије су бебе рођене са царским резом? Постоје многе препоруке и сетови вјежби које се могу обавити након ове операције без наношења штете здрављу.

Абдоминални мишићи након царског реза

Погледајмо шта је царски рез.Ово је абдоминална операција вештачког порођаја, у којој се дијете и постељица уклањају кроз инцизију предње трбушне шупљине и тијела материце.

Операција царског реза (ЦС) уведена је у акушерску праксу око 1916. године, али је до 70-их година била кориштена као екстремна мјера само у клинички уском здјелици због честих и тешких компликација код мајке. Након 70-их, учесталост оперативне испоруке је почела да се убрзано повећава. То су олакшали многи фактори, међу којима је важну улогу одиграла и унапређење медицинских технологија и хируршких метода. Развој независне анестезиолошке службе и производња антибиотика учинили су ЦС сигурнијим.

Не може се тврдити да чињеница примјене скалпела утјече на чињеницу да абдомен након царског реза остаје ружан
сецтион. Већина жена сматра да је управо та операција главни фактор у опуштању трбушних мишића. Али није.Код професионално изведене операције, мишићи не пате, а везивно ткиво се обнавља, остављајући мали ожиљак.

Трудноћа је кривац округлог, испупченог трбуха. Током девет месеци било је огромно оптерећење на абдоминалне мишиће:

  1. Повећана абдоминална маст. Током трудноће настаје хормонско прилагођавање тела, захваљујући којем се формира заштитна баријера у облику масних наслага на стомаку. Дизајниране су по природи како би заштитиле будућу бебу од механичких оштећења. А ако је жена у току чекања на дете добила више од 15 кг прописане тежине, онда ће се већина масноће депоновати на стомак.
  2. Напрезање абдоминалног мишића. За девет месеци, материца је интензивно расла, а мишићи абдомена растегнути. Стога, одмах након рођења, трбух младе мајке изгледа заобљено. Потребно је око два месеца да се материца врати у своје раније стање.
  3. истезање коже на стомаку. Растуће материце и хормоналне промене утичу и на истезање коже. Стога, након порода, кожа на абдомену опада, ствара се набор, који виси ружно.
  4. Гравитантни центар гравитације. Током трудноће, материца убрзано расте и расте у горњем абдомену - перитонеум, центар гравитације се помера, карлица се помера напред, доњи део леђа савија, а стомак испупчен. Тако труднажена хода до краја рођења. Навика таквог положаја тијела остаје код жене и након трудноће, од првих мјесеци дијете је стално у мајчиним рукама. Са овим положајем, абдоминали уопште не раде.
  5. Дијастаза ректума. Због растуће материце, притисак на ректусне мишиће се драматично повећава, тако да се они разликују у различитим правцима. Због тога се често не може подешавати избочени стомак.

Ожиљак, који спречава нормалан одлив течности из ткива, такође погађа испупчен трбух након царског реза, а мали ваљчић се формира изнад шава. Као и дужи период опоравка након порођаја него код природног порода. У којој је физичка активност контраиндицирана у наредним мјесецима, док шав не зацјечи.

Обе моје девојке су рођене у природном породу. Али оно што је дијастаза мишића ректум абдоминис је мени познато. Пре друге трудноће имао сам прилично мали раст, а док сам чекао бебу сам стекао 19 кг. Моја ћерка је рођена са тежином од 3800 кг, што је за мене било прилично тешко. Моје порођај је био безначајан и наредног дана моја бабица ме је натјерала да направим вјежбу „Бицикл“ и подигнем и спустим ноге тако да материца брзо падне. Трећег дана сам стигао кући и наставио да радим ове вежбе. Чињеница да имам дијастазу, нисам ни слутила, док нисам случајно наишла на видео на интернету, где је девојка причала о овој болести. Један од знакова дијастазе, према њој,постојао је стално испупчен трбух напријед и немогућност изградње трбушних мишића. Такође сам се суочио са овим проблемом. Убрзо сам отишао код доктора и дијагностикован ми је дијастаза ректум трбушних мишића првог степена. И када сам озбиљно почео да разумем овај проблем, схватио сам да није вредно радити вежбе које сам снажно препоручио да радим у породилишту. Дакле, пре него што се укључите у физичку активност, консултујте се са стручњацима. И то не само са лекарима, већ и са тренерима који ће развити оптимални тренинг за вас.

Када могу почети да замахујем штампом

Дакле, када треба почети абдоминалне вјежбе након царског реза? Пре него што почнете да се бавите, свакако посетите лекара. Гинеколог ће прегледати шавове, упутити жену на ултразвук и дати препоруке за обнову трбушних мишића.Свака физичка активност након операције абдомена треба да се спроведе не раније од 2-3 месеца.Али пре овог периода, већ можете почети да смањујете опсег абдомена:

  1. Носите завој. Не дозвољава кожи и мишићима да се сагну испод сопствене тежине, а материца помаже да се брже скрати. Употреба завоја зависи од стања жене и од компликација након порођаја. У просеку, можете почети да поравнате абдомен након царског реза 2–3 недеље након порођаја.
    Није тајна да већина жена користи завоје не само да би се у првим недељама осећале боље, већ и да би повратиле танак струк
  2. Једите добро.Уравнотежена исхрана богата витаминима, макро и микроелементима је кључ за успешну нормализацију тежине:
    • јести 5-6 пута дневно у малим порцијама;
    • уклонити из исхране све "остатке хране", као и масне, слане, слатке;
    • пити 2 литре дневно;
    • укључити у прехрамбене производе који су одговорни за производњу колагена и еластина: броколи, пасуљ, говедина, сир, јаја, јабуке.
      Да би могли да једете после породјаја, нагласак треба да ставите на парно поврће, кувано месо, воће, јогурте, кефир, сиреве
  3. Дојење. Ово је заиста основа губитка тежине. Током лактације, жена дневно троши 500 кцал за производњу млека. Када дојите, у мајчином телу, производи се хормон окситоцин, који је одговоран за редукцију материце, а самим тим и смањење абдомена.
    Како се успостављају хормонски нивои и активира метаболизам услед производње млека, процес губитка тежине током лактације иде глатко, али неумољиво
  4. Пун сан. Током сна, пушта се у рад дијафрагма дисање, које храни тело кисеоником и убрзава метаболичке процесе. Најважније је да се ноћ не сијече, јер се дијафрагма налази поред желуца. Ако је стомак пун, онда дијафрагма не може да ради пуном снагом. Покушајте да једете 3 сата пре спавања и вечере са нехранљивом храном.
    Ако млада мајка не добија константно довољно сна, тада се производи хормон грелин, што узрокује потребу за висококалоричном храном
  5. Домаћинствоактивности. Не седите са бебом близу улаза, често ходајте пјешице. Брзина корака може бити различита. Шетајући градом, заситите тијело кисеоником, обновите еластичност коже и покрените механизам сагоријевања калорија. Ако је могуће, не премјештајте чишћење по кући на рођаке. Ако исправно приступите овом случају, можете спалити од 120 до 150 кцал дневно.
    Студије су показале да је мршављење добра алтернатива за различите дијете
  6. Козметичке процедуре. Да би се побољшао тонус коже, потребно је замотати, очистити, нанијети креме на бази мумија и уље пшеничних клица, почети сипати контраст.
    Жена након порода треба да размисли о еластичности коже - користите доказане козметичке производе који не штете у овом кључном периоду живота

Комплекс вежби за штампу и интензитет оптерећења

Ако се шавови након царског реза излече, жена се осјећа добро, а лијечник је одобрио почетак тренинга, онда је вријеме да почне лагано вјежбати. Треба их уводити постепено почевши од најмањих тренинга, а часове треба изводити највише три пута недељно.

Почетак тренинга треба да буде након загревања. Нека то буде уобичајено ходање на лицу места или вежбе за растезање главних мишићних група.

Прве обуке не би требале прелазити 10 минута, а број приступа треба да варира од 5 до 10 пута.Ако у некој фази обуке женаосећали се лоше, вртоглаво или мучно - онда вежбање треба одложити за још месец дана, до потпуног опоравка тела.

Погледајмо прве абдоминалне вежбе које су дозвољене после царског реза:

Традиционални бар

Ова вежба није дизајнирана само за абдоминалне мишиће. Ојачава леђа, руке, задњицу, ноге. Затегне мишиће груди. Ова јединствена вјежба ће учинити ваше цијело тијело радом. Почните стајати у бару од 10-15 секунди, постепено повећавајући време на 1-3 минута.

  1. Почетни положај лежи на стомаку.
  2. Станите на лактове тако да се налазе непосредно испод рамена и подигните горњи део тела.
  3. Ослоните се на прсте, подижући стражњицу и ноге.
  4. Тијело треба бити паралелно с подом.
  5. Држите ову позицију 10 секунди.
    Планк ставља своје горње и доње мишиће на посао, што значи да ћете ојачати своје тијело тако што ћете га учинити еластичним и прикладним.

Стрике плате

На задњој плочи су укључени мишићи трбуха, леђа, задњице. Таква даска чини руке љепшим, подигнутим, без повећања волумена.

  1. Почетни положај је на леђима.
  2. Подижемо се до равних руку, треба да буду строго окомите на под.
  3. Ноге су равне, са петама на поду.
  4. Останите у овом положају 30 секунди и спустите се на задњицу.
  5. Вјежба се изводи 5 пута.
    Помоћу задње плоче, мишићни корзет се може ојачати имишићни тон

Реверзна шипка са продуженом руком

Ова вежба јача косу, трицепс, бицепс, као и задњицу и потколеницу.

  1. Почетни положај, као у вјежби 1, само су ноге мало раздвојене.
  2. Померите телесну тежину у десну руку и повуците леву испред себе и померите је удесно.
  3. Лагано окрените кућиште удесно, посегните за равном руком.
  4. Држите у том положају 30 секунди.
  5. Урадите исто са левом руком.
  6. Поновите вежбу 5 пута.

Вјежба о фитбаллу

Вежбе са лоптом су веома ефикасне. Они повећавају координацију, помажу да се развију абдоминални мишићи без преоптерећења кичме.

  1. Лезите леђима на фитбаллу тако да леђа заузимају положај лопте, а ноге савијене у коленима на поду, задњице висе и дланови су близу ушију.
  2. На удисају, подигните рамена и стегните задњицу, држите овај положај 30 секунди.
  3. На издисају се спуштамо, опуштамо задњицу.
  4. Вјежба се понавља 10 пута.
    У вежбама са лоптицом, не само главни, већ и мали, дубоко смјештени мишићи су оптерећени, што је тешко радити у другим техникама

Фитбалл за групе нижих мишића

Ова вежба помаже у јачању најтежих трбушних мишића - нижих. Такође, због статичког напрезања, разрађују се мишићи стражњице и ногу.

  1. Почетна позиција је иста као у вјежби 3, само је лопта помакнута испод доњег дијела.леђа. То јест, лопта лежи на леђима и задњици.
  2. Својим рукама се држимо стабилног објекта и подижемо наше савијене ноге у стомак.
  3. Извршите вежбу 10 пута.

Реверсе бар он фитбалл

На први поглед, ово је лака вежба, али пумпа све групе мишића у вашем телу: доњи део задњице, трицепс, телећи мишић и абс добро раде.

  1. Постајемо на супротан начин, само бацамо ноге на фитбалл и стављамо руке на софу.
  2. Удахните, савијте ноге на коленима и баците лопту на задњицу.
  3. У овој позицији, држите лопту 10 секунди.
  4. Затим исправите ноге и вратите лопту у првобитни положај.
  5. Вјежбу изводимо 10 пута.

Бицикл

Одлична вежба за кормило и ноге, посебно за жене које раније нису биле пријатељице спорта. Чак може бити изведен од стране амбициозног спортисте. За почетак, држите ноге савијене, временом можете исправити ноге и подићи рамена.

  1. Лези на леђа.
  2. Подиже ноге под углом од 45 степени и савија се у коленима.
  3. Окрећемо педале бицикла у зрак.
  4. Обавите вежбу 30 секунди.
    Ова вежба је препозната као једна од најуспешнијих, јер добро функционише на мишићима трбуха и ногу

Занимања са обручем

Обруч помаже да се струк врати у своју некадашњу суптилност, јача мишиће струка, исправља положај и бори се против целулита на стомаку. У почетној фази можете одабрати пластични обруч. Твист треба да буде споро 1-2 минута.Тада се пластични обруч може замијенити алуминијем, а вријеме вјежбања се повећава на 10 минута.

Предност између практиковања обруча и обичне обуке је у томе што у процесу губљења тежине можете истовремено гледати свој омиљени филм

Бодифлек

Можете завршити тренинг са вежбама дисања. Они помажу да се затеже стомак, погодан за жене које се не баве тешким физичким напором пре трудноће. Ефекат овакве обуке се постиже што је прије могуће. Једна од најефикаснијих вежби дисања је вежба „Вакуум“:

  1. Лезите на леђа, савијте ноге на колена, ставите ноге на под, ставите руке уз тело.
  2. Почните лагано издисати ваздух из плућа, уз максимално извлачење у стомаку.
  3. Држите ову позицију 15-20 секунди.
  4. Удисати ваздух и опустити стомак.
  5. Поновите вежбу 5 пута.
    Вакуумска вежба ослободава женсина от краснато "нивелационно свежие" и помоси повлечать струк

Видео: сет вежби за штампу након царског реза од тренера фитнеса Елена

Затезање трбушних мишића није довољно само да се замахне штампом. Приступ овом процесу требао би бити комплексан, радити кроз све мишићне групе. Губитак додатних килограма помоћи ће аеробним вјежбама и изградити вјежбе за јачање мишићне масе. Такође се можете пријавити за јогу или часове за младе мајке.

Мјесец дана након почетка наставе, оптерећење и број понављањаможе се удвостручити.Потпуно замахните штампу, идите на фитнес, пливајте и возите бицикл након 6 месеци након испоруке, ако нема контраиндикација.

Прошла сам 6 месеци након царског реза. Почео сам да притискам штампу 10 пута дневно, сада ме боли изнутра. Требало је да кренем касније.

Ја сам мајка Цезара. Први пут сам потресао штампу након 4 мјесеца, други пут се тресао с времена на вријеме. Последњи пут је била лепота, али овај пут се заиста покренула. Пријавите се, вјероватно, на фитнес. И увек ме ометају друге ствари. И тако плаћен и дефинитивно ћу ићи.

Лекар ми је рекао 2-3 месеца да уопште не радим физичке вежбе, теже је не подићи ништа.

Контраиндикације

Нажалост, нису све жене након царског реза подвргнуте брзом опоравку. Ако је операција била праћена великим губитком крви или је млада мајка имала гнојну упалу након порођаја, онда морате прво отклонити све болести, а тек онда укључити затезање абдомена.

Апсолутне контраиндикације за спорт су:

    \ т
  • повреде при рођењу;
  • ендометритис;
  • дивергенција шава;
  • грозница;
  • хроничне погоршане болести.

Увек је неопходно бити ангажован на слици. Али не заборавите да је царски рез операција. И пре него што почнете да пумпате штампу, треба да се уверите да то не утиче на ваше здравље. А ако још увек не можете да се бавите фитнесом,обратите пажњу на свој животни стил. Једите добро, ходајте више на отвореном, узмите витаминске и минералне комплексе и по потреби зрачите позитивним емоцијама. Уосталом, детету је потребна не само лепа мајка, већ и здрава и срећна.